Hadis, Tarih, Akaid ve Tefsir alanlarında yazılan gerek Ehl-i Beyt, gerekse Ehl-i Sünnet kaynaklarına şöyle bir göz atılırsa, “Hz. Mehdî” ve O’nun evrensel kıyamından söz eden ve sahte Mehdîlere meydan vermemek için O’nun özelliklerini en ufak ayrıntılarına kadar açıklayan ilk kişinin, Resûlullah (sallallâhu aleyhi ve âlih) olduğu görülecektir.
04-04-2024Bu kaynaklara müracaat edildiğinde, Resûlullah’ın (sallallâhu aleyhi ve âlih), Tevhid, Nübüvvet, Mead ve kendinden sonraki İmamet ve Hilafet meselesinden sonra üzerinde en çok durduğu konunun dünyayı barış ve huzurla dolduracak son halifesi Mehdî konusu olduğu da görülecektir.
Bu nedenledir ki, Hadis, Tarih ve Akaid alanlarında yazılmış olan sayısız kaynakların bir bölümü “Mehdîlik” konusuna ayrılmış olmakla birlikte, sadece Sünnî âlim ve yazarlar tarafından bu konunun ispatı hususunda müstakil olarak kaleme alınan yüz kırkın üzerinde kitap mevcuttur.
Bu konuda geniş bilgi için şu kitaplara bakabilirsiniz:
Mehdî-i Muntazar Ra Beşinâsid, Mehdî Fakih İmanî, İsfahan, Hicri 1384. Bu kitapta Hz. Mehdî hakkında yazılmış olan yaklaşık 400 kitabın ismi verilmiştir).
Kitapnâme-i İmam Mehdî, Tahran. Bu kitapta Hz. Mehdî konusuyla ilgili 355 kitabın ismi verilmiştir.
Der Costocuy-i Kâim, S. Mecid Tabatabaî, Kum, Cemkeran Mescidi Yayınları, Hicri-Şemsî 1370. Bu kitapta 429’u müstakil olarak Hz. Mehdî hakkında yazılan, geriye kalanı ise diğer konuların yanında bu konuyu da ele alan toplam 1850 kitabın ismi verilmiştir.
Kitabnâme-i Hz. Mehdî, Ali Ekber Mehdî pur. İki ciltten oluşan bu kitapta Hz. Mehdî konulu 2066 kitap tanıtılmıştır.
Kısacası Hicrî 3. yüzyılın ikinci yarısından günümüze dek, bu alanda iki bin cildi aşkın kitap ve risâle telif edilmiş ve yine kitap niteliğinde sayısız makaleler yazılmıştır. Bunların yarısından fazlası da bir veya birkaç defa basılmıştır. Şiî ve Sünnî âlim ve düşünürler tarafından yazılan bu kitaplar Arapça, Farsça, Urduca, Türkçe, Tayca, İngilizce, Fransızca, Rusça ve diğer dillerde telif veya bu dillere tercüme edilmiş kitaplardan oluşmaktadır.
Gerek Mehdîlik meselesinin İslam akidesindeki yeri, gerekse Hz. Mehdî’nin yeryüzünü adaletle dolduracağı, emniyet, huzur ve refahı sağlayacağı gibi inançların doğruluğu konusunda Ehl-i Beyt ve Ehl-i Sünnet ittifak içerisindedir.
Eskilere döndüğümüzde de İbn-i Hazm-ı Zâhirî (ölm. H. 456) ve İbn-i Haldun Mağribî (ölm. H. 808) gibi bir-iki kişinin dışında hemen bütün İslam âlimlerinin Mehdîlik meselesinin tartışma götürmez bir İslamî inanç olduğunu kabul ettiklerini görürüz.
Bu nedenledir ki, bu konudaki inkârcı kitap, makale ve şahıslara karşı Ehl-i Beyt âlimlerinden daha çok Ehl-i Sünnet âlimleri reddiye yazmışlardır.
Kaynak: Prof. Dr. Haydar Baş hocamızın Hz.Mehdi a.s eseri.