Uydurma hadisler ve İmam Taki’nin cevapları.....

Abbasi Halifesi Mu'mun'un da katıldığı ve birçok bilginin yer aldığı bir toplantıda birçok uydurma hadisler gündem edilmişti ve İmam Taki Hazretleri hepsinin cevabını vermiştir.

<Uydurma hadisler ve İmam Taki’nin cevapları.....

Hak İmamların dokuzuncusu İmamı Muhammed Taki (a.s) Hazretleri döneminde, Abbasi Halifesi Mu'mun'un da katıldığı ve birçok bilginin yer aldığı bir toplantıda birçok uydurma hadisler gündem edilmişti ve İmam Taki Hazretleri hepsinin cevabını vermiştir
 
"Yahya b. Eksem dedi ki; "Ey Resulüllah'ın oğlu (İmam Muhammed); Cebrail, Resulüllah'a (s.a.a) indi ve dedi ki; 'Ya Muhammed! Yüce Allah, Sana selam söylüyor ve diyor ki; 'Ebu Bekir'e sor! Acaba o da, Benden razı mıdır? Ben, ondan razıyım" rivayeti hakkında ne dersin?
 
Ebu Cafer (a.s) (İmam Muhammed) dedi ki; "Ebu Bekir'in faziletini inkar edecek değilim. Ama bu rivayeti aktaran kimse, Resulüllah'ın (s.a.a) Veda Hacc'ın da şu hadisi göz önünde bulundurmalıdır;
 
"Benim adıma yalan hadis uyduranlar çoğalmıştır ve Benden sonra da çoğalacaktır. Bilerek bir sözü yalan yere Bana isnat eden kimse cehennemdeki yerine şimdiden hazırlansın.
 
Benden, size bir hadis ulaştırıldığı zaman onu, Allah'ın Kitabına ve Benim Sünnetime götürün. Allah'ın Kitabına ve Benim Sünnetime uyanı alın. Allah'ın Kitabına ve Benim Sünnetime muhalif olanı terk edin."
 
Bu rivayet Allah'ın Kitabına uymuyor. Yüce Allah (c.c) şöyle buyuruyor; "And olsun insanı, Biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz ve Biz, ona şah damarından daha yakınız." (Kaf Sureis 216)
 
Böyle iken Yüce Allah, Ebu Bekir'in kendisinden razı olduğunu bilmeyecek! İçinde sakladığı düşünceyi öğrenmek isteyecek! Böyle bir şey aklen imkansızdır."
 

 
 
Yahya b. Eksem şöyle dedi; "Yine Ebu Bekir ve Ömer'in göklerdeki örnekleri Cebrail ve Mikail'dir, diye rivayet edilmiştir."
 
İmam (a.s) buyurdu ki; "Bunu da kuşkuyla karşılamak gerekir. Çünkü Cebrail ve Mikail, Allah'ın Kendisine yakınlaştırılmış melekleridir ve hiçbir zaman O'na karşı gelmezler. Bir an bile O'na itaatten ayrılmazlar. Ama Ebu Bekir ve Ömer uzun süre Allah'a ortak koşmuş ve sonra Müslüman olmuşlar, ömürlerinin çoğu Allah'a şirk koşmakla geçmiştir. Dolayısıyla o iki meleğe benzemeleri imkansızdır."
 
Yahya b. Eksem dedi ki; "Birde şöyle bir rivayet vardır; 'Ebu Bekir ve Ömer cennet yaşlılarının efendileridir.' Buna ne dersin?"

Buyurdu ki; "Bu rivayetin de gerçek olması imkansızdır. Çünkü cennet ehlinin tamamı genç olacaktır. Aralarında yaşlılar olmayacaktır. Bu rivayeti Emeviler, Resulüllah'ın (s.a.a) 'Hasan ve Hüseyin'in Cennet gençlerinin efendileridir.' Şeklindeki hadisine karşı uydurmuşturlar."
 

 
Yahya b. Eksem şöyle dedi; "Ömer b. Hattab'ın, cennet ehlinin kandili olduğu, rivayet edilmiştir."
 
İmam Muhammed Cevad (a.s) şöyle buyurdu; "Bu da imkansızdır. Çünkü cennette Allah'ın kendisine yakınlaştırılmış melekleri, Adem (a.s), Muhammed (s.a.a.) ve bütün nebilerle, resuller vardır. Şimdi bunların nurları ışık vermeyecek de (!) Ömer'in nuru mu onlara ışık verecek?!"
 
Yahya b. Eksem dedi ki; "Rivayete göre sekinet (iç huzur) Ömer'in dili üzere konuşur."
 
İmam Muhammed (a.s) buyurdu ki; "Ben, Ömer'in faziletini inkar edecek değilim. Ama Ebu Bekir, Ömer'den daha üstündür. (Dolayısıyla sekinetin Ebu Bekir'in dili üzere konuşması gerekir) Ebu Bekir'de minberin üzerinde şöyle demiştir; 'Benim bir şeytanım var. Bana hakim oluyor. Eğer sapmaya meyledersem beni doğrultun.'
 
Yahya b. Eksem dedi ki; "Peygamberimizin (s.a.a) 'Eğer Ben, peygamber olarak gönderilmeseydim, Ömer gönderilecekti.' Dediği rivayet edilmiştir."
 
İmam Muhammed Cevad (a.s) buyurdu ki; "Allah'ın Kitabı bu hadisten daha doğru söylüyor. Allah (c.c) Kitabında buyuruyor ki; "Hani Biz, peygamberlerden söz almıştık; Senden, Nuh'tan…" (Ahzap 7)
 
Demek ki Allah, Peygamberlerinden söz almıştır. Allah'ın sözünü değiştirmesi mümkün müdür? Hiçbir peygamber hayatının hiçbir döneminde Allah'a ortak koşmuş değillerdir. Böyle iken bir dönem şirk koşan ve ömrünün çoğu Allah'a şirk koşmakla geçen bir adamın peygamber olarak gönderilmesi ihtimalinden nasıl söz edilir?
 
Kaldı ki Resulüllah (s.a.a) 'Adem, ruh ve beden arası bir şey iken Ben, peygamberdim' buyurmuştur."
 

 
Yahya b. Eksem dedi ki; "Bir de Peygamber Efendimizin şöyle dediği rivayet edilir; 'Ne zaman vahyin gelmesi gecikmişse hep Hattab sülalesine inmiştir, diye sanmışımdır."

İmam dedi ki; "Bu da imkânsızdır. Çünkü Peygamberin, kendi peygamberliğinden şüphelenmesi caiz değildir. Yüce Allah şöyle buyurmuştur; "Allah, meleklerden de elçiler seçer, insanlardan da." ((Hac 75)

Böyle iken Allah'ın (c.c) peygamber olarak seçtiği birinden, peygamberliği alıp ömrünün bir döneminde Kendisine şirk koşan birine vermesi mümkün müdür?"
 

 
Yahya b. Eksem dedi ki; "Rivayet edilir ki, Peygamberimiz (s.a.a) 'Eğer azap inse Ömer'den başka kimse kurtulmaz' demiştir."
 
İmam Cevad (a.s) buyurdu ki; "Bu da imkansızdır. Çünkü Yüce Allah (c.c) şöyle buyurmuştur; 'Halbuki Sen, onların içinde iken Allah, onlara azap edecek değildir. Ve onlar mağfiret dilerken de Allah, onlara azap edecek değildir." (Enfal 33)
 
Burada Yüce Allah, Resulüllah'ın aralarında bulunduğu ve istiğfar ettikleri sürece kimseye azap etmeyeceğini bildirmektedir." (Prof. Dr. Haydar Baş İmam Muhammed et-Taki eseri sh. 271, 72,73,74) H: AknAydn